Dalış Merkezleri ve Kurumsal Kimlik İhtiyacı

Dalış Merkezleri ve Kurumsal Kimlik İhtiyacı

Dalış Merkezleri ve Kurumsal Kimlik İhtiyaçları – Kurumsal Kimlik dendiğinde gözünüz korkmasın. Büyük büyük şirketlerinki kadar kapsamlı bir çalışmayı kimse beklemiyor zaten. Sorun da çözümü de basit aslında.

Sualtı Rehberi’ni hazırlarkan kulüplerin ve dalış merkezlerinin bilgilerini toplamakta çok zorlandım. Bunun başlıca sebebi maalesef işletmelerimizin pazarlama tarafında zayıf ve kurumsal kimlikten uzak olmalarıydı. Federasyon da bazı basit ve açık isteklere olumsuz yanıt verince işin hazırlık aşaması bir hayli zaman aldı.

Aslında bir çok dalıcı amacı, hedefi ve lokasyonu belli olarak gittiği için bazı bölgelerde bu sorun olmuyor. Ama tanıtım dalışı yapmak isteyen biri ya da daha önce gitmediği bir bölgede bulunan bir dalıcı “gelmişken sualtını da görelim” dediğinde bu çıkmaza giriyor.

Sadece temel düzeyde bir internet kullanıcısı gözüyle görkdüğüm eksikler 5 ana madde altında yazmak istiyorum.

1- Logo Kullanımı

Logo bir işletmenin görsel açıdan en önde olan unsurudur. Logo için temelde söyleyebileceklerimiz; basit, akılda kalıcı, çok yönlü olmasıdır.

İşletmenin sadece 1 logosu olur. Bu Logonun kullanım amaçlarına göre farklı tasarımları ve renkleri olabilir. Fakat ana görsel, font tipi değişmez. Bir değer kullanılmasa bile diğer öğedeki temel özellikler aynı olur.

Örnek olarak Türk Hava Yolları logosunun farklı amaçlarla kullanımı için yaptığı tasarımlar aşağıdaki şekildedir. Web sayfasında yatay logo kullanırken sosyal medya profillerinde kare tasarımlı logoyu kullanır. Bu şekilde logo ana mesajı ve görseli kaybetmeden tam olarak görüntülenir.

Dalış Merkezleri ve Kurumsal Kimlik
THY logo örnekleri

Tabi ki yerel işletmeler olarak global marka logolarında olduğu gibi sadece imajla kendimizi tanıtmamız imkansız. En azından web sayfası ve sosyal medya gibi içeriklerde aynı logonun kullanımı ile bütünlük ve akılda kalıcı bir yöntem tercih edilebilir.

Logo yapımı için çok fazla ücretsiz site var. Eğer daha kaliteli bir çalışma istenirse bir ajans ya da bionluk.com sitesindeki freelancer’lar ile çalışılabilir.

2- Alan Adı (Domain) ve Hosting

Günümüzde bir işletmenin olmazsa olmazı bir web sayfasına sahip olması. Peki bu sayfa nasıl olmalı? Neleri içermeli? Ya da farklı bir taraftan bakarsak neler olmalı?

  • Alan Adı Seçimi
    Mutlaka işletmenize uygun bir alan adı seçin. .com, .com.tr, ya da bir dernek-organizasyon altında çalışan bir kurumsanız .org gibi uzantıları tercih edin. Özellikle .xyz, .site, .club gibi alt seviye alan adlarını kullanmayın. Alan adınızın yenileme tarihlerini takip edin.
  • Ücretsiz Hosting Sitelerinden Uzak Durun!
    Özellikle sizin kontrolünüz dışında reklam, banner, pop-up gösteren hosting sitelerinden uzak durun. Bu siteler kullanıcıyı rahatsız edeceği gibi sizin arama motorlarındaki performansınızı da olumsuz etkileyecektir. Tek bir işletme olduğunuzu ve sayfanızın %90 statik alanlardan oluştuğunu göz önünde bulundurursak yıllık 30-40$ maliyetlerle bu hizmeti alabilirsiniz.
  • SSL Kullanımı
    Sertifika alan adının sahipliğini doğrular ve sitenize erişimde https kullanımını sağlar. Ticari olarak web sitesi üzerinden satış, kredi kartı kullanımı gibi hizmetler kullanmıyorsanız temel alan adı doğrulaması sağlayan bir sertifika işinizi görecektir. Hosting hizmetini aldığınız firmadan 10-20$ gibi yıllık bedellerle temin edilebilir. Kullanıcı gözünde olumlu bir etki yaratacağı gibi arama motorlarında sıralamanızı etkileyecek bir faktör olacaktır.

3- Web Sayfası İçeriği

  • Neler olmalı?
    – Logomuz okunaklı ve uygun bir boyutta seçilmeli,
    – İşletmemizi tanıtan ön bilgi yazısı,
    – Yetki belgenizle ilgili bilgiler,
    – Verdiğiniz hizmetleri özetleyen bilgi yazısı,
    – Tercihne Eğitmen/Personel bilgisi,
    – Varsa Tur/Gezi takvimi,
    – İşletmenin açık/kapalı alanları ile işletmenin saha fotoğraflarını gösteren galeriler,
    – İşletmenin açık adresi, iletişim bilgileri ve ulaşım sağlanabilecek saatleri,
    – Sosyal Medya linkleri.
    – K.V.K.K. Sorumluluk, çerez kullanım ve benzeri bildirim linkleri.
  • Neler olmamalı?
    – Web standartları dışında font, yazı boyutu kullanımı,
    – Çekim kalitesi kötü fotoğraflar,
    – Sayfa yüklemesini geciktirecek formatta olan büyük boyutlu fotoğraflar,
    – Güncel olamayan bilgiler, (Adres, telefon vs.)

4- Sosyal Medya Kullanımı

En az web sitemiz kadar önemli olan konu sosyal medya kullanımı. Sosyal medya hesapları dinamik içeriğe sahip olduğu için web sitesi gibi yap unut şeklinde yönetebileceğimiz mecralar değildir. Bu dinamizmin getirdiği en negatif etki hesabın yanlış kullanım nedeniyle sadece gezi albümüne dönmesidir.

  • Neler olmalı?
    – Logo, ilk maddede bahsettiğimiz gibi web sitemiz yada işletmemizin basılı evraklarında kullandığımız gibi aynı içerikte olmalı. İhtiyaca göre farklı format tercih edilebilir.
    – İletişim Bilgileri. Bu bilgiler web sayfası ile aynı olmalı ve güncel tutulmalıdır. Sosyal Medya platformuna göre imkan varsa web sitesi, telefon ve e-posta bilgileri yer almalı
  • Neler olmamalı?
    – Eksik ya da güncel olmayan bilgi
    – Aynı fotoğrafların tekrarlayan benzerleri ve kalitesiz fotoğraflar. Bir gezi paylaşılacaksa ve platform izin veriyorsa bunların albüm olarak konması ve kategorize edilmesi faydalı olacaktır.
    – İşletmeyle alakası olmayan paylaşımlar,
    -Siyasi ya da dini motif içeren paylaşımlar,
    – Kişisel paylaşımlar

5 – Google Haritalar

Harita hizmetleri fazla önemsenmese de işletme için büyük bir kolaylık ve ulaşım yöntemi. İşletmenizi adınızla ve güncel bilgilerinizle kaydettirmeniz pozitif etki oluşturacaktır.

Umarım burada yazdığım bilgileri dikkate alıp en azından düzeltmeler yapan dalış merkezleri olur. Çünkü gerçekten ihtiyaç var.

Leave your comment
Comment
Name
Email